fbpx

BFSE-B2B - Buy social Future of Social Economy!

Proiect finanțat de: European Innovation Council and SMEs Executive Agency

Contract de finanțare: 101121661 — BFSE-B2B — SMP-COSME-2022-BUYSOCIALB2BMARKET

Valoare totală: 345 434.52 EUR

Cofinanțare: 10%

Perioada: 1 mai 2023 – 31 octombrie 2024

Coordonator: DIESIS NETWORK

Parteneri: 

Despre proiect:

Descarcă INFOGRAFIC.

BUYSOCIAL dezvoltă un model de formare și evenimente B2B, cu scopul de a îmbunătăți competitivitatea și capacitatea comercială a întreprinderilor sociale. Acesta va prevedea acorduri de afaceri care să servească interesele atât ale întreprinderilor cu scop lucrativ, cât și ale întreprinderilor sociale care doresc să cultive relații de afaceri noi și valoroase. În plus, proiectul va oferi oportunități de formare specifice, concepute pentru a aborda provocările în evoluție cu care se confruntă sectorul întreprinderilor sociale.

Proiectul se concentrează în mod special pe sectoarele legate de economia circulară, inclusiv reciclarea textilelor, moda și designul ecologic.

Proiectul va dezvolta activități în 4 țări diferite: Slovenia, România, Italia și Polonia.

Obiective

  • Consolidarea parteneriatelor dintre întreprinderile sociale și mediul de afaceri tradițional pentru a îmbunătăți accesul pe piață al produselor și serviciilor întreprinderilor sociale;
  • Prefigurarea unor acorduri de afaceri între întreprinderile cu scop lucrativ și întreprinderile sociale, pentru a crește relații de afaceri noi și valoroase;
  • Îmbunătățirea competitivității și a capacității comerciale a întreprinderilor sociale;
  • Creșterea gradului de înțelegere a impactului organizațiilor din economia socială și creșterea vizibilității acestora pentru B2B.

Activități desfășurate în România

  • Organizarea de întâlniri B2B cu companii care dețin magazine de retail sau platforme online, pentru a discuta despre fezabilitatea de a prezenta produse și servicii de la întreprinderi sociale.
  • Organizarea a 3 business matching events între companiile clasice si întreprinderile sociale
  • Organizarea a două seminarii online axate pe achizițiile responsabile din punct de vedere social, la care vor participa atât antreprenori sociali, cât și antreprenori din mediul de afaceri clasic.
  • Stand cu produse de la întreprinderi sociale: ne propunem ca produsele și serviciile a cel puțin 15 întreprinderi sociale să fie listate în cel puțin 3 magazine offline și online.
  • Derularea unei campanii online pentru a crește gradul de conștientizare și a încuraja oamenii să cumpere de la întreprinderile sociale, amplificând astfel impactul social al acestora asupra comunității

Achiziții Responsabile Social - Modele de bune practici, studii de caz, articole

Imagine cu culturi hidroponice reprezentând parteneriatele în economia socială

Raport de bune practici: Exemple de colaborări de succes între companii tradiționale și întreprinderi sociale

BuySocial despre beneficiile achiziționării de la întreprinderi sociale,

Studiu de caz: Campania de listare a întreprinderilor sociale în Kaufland România

Articol Marta Bruschi (Diesis Network): Colaborarea dintre companii și întreprinderi sociale - o nouă paradigmă pentru crearea unui viitor durabil

Inițiative europene realizate în cadrul proiectului BUYSOCIAL

Italia: Platforma Buy Social

Torino Social Impact, partenerii din Italia, au dezvoltat o platformă care permite companiilor să ia decizii mai informate în alegerea furnizorilor, promovând colaborarea cu întreprinderi sociale.

Slovenia: Campanie pentru promovarea modei circulare

KNOF Circular LAB, partenerii din Slovenia, au creat o campanie care promovează moda circulară și achiziția de produse second-hand de la furnizori locali. Inițiativele KNOF în moda circulară pot servi ca exemple de bune practici în acest domeniu.

ANUL 2024

Barometer of the Social Economy in Romania 2024

ANUL 2023

Barometrul economiei sociale din Romania 2023
Unități protejate etice și responsabile

ANUL 2022

Report on trends and challenges for work integration social enterprises (WISEs) in Europa
Barometrul economiei sociale din Romania – Teme speciale 2022

ANUL 2021

Barometrul Accesului la Finanțare pentru Întreprinderi Sociale
Barometrul Achizitiilor Publice Responsabile Social
Ghid – Egalitatea de sanse a angajaților la locul de muncă
Ghid – Managementul resurselor umane
Ghid – Motivarea angajaților la locul de muncă
Revista transfrontalieră “Econonomia socială” Nr. 1

ANUL 2020

Buying Social. A Guide to Taking Account of Social Considerations in Public Procurement
Making Socially Responsible Public Procurement Work – 71 Good Practice Cases
Study on the benefits of using social outcome contracting
Locuire socială – propunere de politică publică ADV România

ANUL 2019

Buying for social impact. Good practice from around the EU

ANUL 2018

Oferta de Cursuri Academia ADV
Tehnici si Metode de Motivare a Angajatilor
Ghid Egalitate de Sanse
Raport Coalitia ONG pentru fonduri structurale privind impactul fondurilor UE in comunitatile marginalizate

ANUL 2016

Building the Social Investment Industry in Central and Eastern Europe
Dezvoltând industria investițiilor sociale în Europa Centrală și de Est
Manualul voluntarului

ANUL 2015

Brosura Parteneriat pentru incluziune

ANUL 2014

Catalogul unitaților protejate autorizate
Dezvoltarea economiei sociale prin unități protejate autorizate

ANUL 2012

Raport evaluare externă servicii oferite proiect Alianța pentru Dezvoltarea Economiei Sociale (2012)
Experiențe de economie socială

ANUL 2011

Raport evaluare externă servicii oferite în cadrul proiectului Primul pas spre o viață independentă
Policies, practices and tendencies within social economy in Romania and European Union as a whole.
Politici, practici și tendințe în economia socială în Romania și Uniunea Europeană în ansamblu
TOP