fbpx
Contactați-ne: +40 232-275.568 | Achiziții
  • RomânăRomână
    • English English
  • UtilDeco
  • JobDirect
  • Wise.travel
  • Clubul Tinerilor
  • Academia ADV
  • Acceleratorul
  • AFIN

Fundatia "Alaturi de Voi" Romania

  • DESPRE NOI
    • Povestea ADV România
    • Premii ADV România
    • Rapoarte anuale
    • Consililul director
    • Echipa de management
    • Fuziune ADV & FPDL
    • Afilieri
    • Publicații ADV România
  • NOUTĂȚI
    • Pagina de știri
    • Știri despre economia socială
  • PROIECTE
  • RESURSE
    • Observator economie socială
    • Legislație economie socială
    • Publicații
    • Achiziții publice sociale
  • ECONOMIE SOCIALĂ

Colaborarea cu întreprinderile sociale: 5 modele de bune practici pentru responsabilitate socială

de ADV Romania / luni, 15 noiembrie 2021 / Publicat in Economie Socială

Modul în care marile companiile definesc sustenabilitatea și impactul social este într-o continuă transformare. Provocările globale (încălzirea globală, pandemia) COVID-19) – le amenință capacitatea de a funcționa, de a crește și de a prospera. Toate aceste riscuri, împreună cu bătălia pentru atragerea talentelor și presiunea din partea consumatorilor privind adoptarea unor practici sustenabile, redefinesc modul în care companiile se raportează la responsabilitate socială.

Din ce în ce mai mult, liderii companiilor aleg să investească în impact pentru afacere, pentru lanțurile de aprovizionare și pentru comunitățile pe care le deservesc.

De ce marile companii inițiază parteneriate cu întreprinderi sociale?

Parteneriatele cu întreprinderile sociale: resursă pentru creșterea impactului pozitiv pe care îl au multinaționalele în comunitate

Pentru a găsi soluții la provocările legate de sustenabilitate, sectorul privat are nevoie de parteneriate, de colaborare intersectorială cu diverși actori cu expertiză, rețele și abordări pentru a crea soluții de impact.

Cercetarea realizată de Resonance și Catalyst 2030  evidențiază valoarea parteneriatelor dintre coroporații și  întreprinderi sociale, în ceea ce privește atingerea obiectelor de sustenabilitate.

Cercetarea Catalysing Collaboration (iunie 2021) a explorat cum și de ce marile companii se asociază cu întreprinderile sociale pentru a crea oportunități pe piețele emergente și pentru a rezolva probleme sociale complexe. S-a descoperit  că marile companii integrează colaborarea cu întreprinderile sociale în lanțurile valorice și nu numai. Prin aceste parteneriate, companiile gestionează riscuri legate de lanțul de aprovizionare, promovează noi produse și servicii competitive, dezvoltă piețe, testează noi modele de afaceri și inovații, investesc în soluții scalabile și durabile, în conformitate cu obiectivele lor de impact.

5 Companii care-și sporesc impactul pozitiv în comunitate prin colaborarea cu întreprinderile sociale

1. SAP

Trilioane de dolari sunt cheltuite în fiecare an pentru achiziții globale și tranzacții B2B în lanțurile globale de aprovizionare. Ce se întâmplă dacă o fracțiune din acești bani ar fi redirecționată către afaceri care conduc, de asemenea, la binele social? De peste un deceniu, gigantul global de software SAP a a abordat în mod strategic colaborarea cu sectorul întreprinderilor sociale.

În 2020, SAP a lansat 5 & 5 by ’25, o inițiativă care prevede ca până în 2025,  5% din bugetul de achiziții să fie rezervat întreprinderilor sociale și 5% să fie rezervat altor afaceri.  Pe baza primelor proiecte pilot, SAP estimează că acest efort ar direcționa 60 de milioane USD pe an, la nivel global, către întreprinderile sociale și diverși furnizori până în 2025. Această inițiativă directionează banii pe care compania i-ar fi cheltuit oricum prin canalele clasice de achiziții către organizații care conduc la echitate economică, schimbări sociale pozitive și sustenabilitate a mediului. Această campanie deblochează fonduri semnificative pentru impact – dincolo de ceea ce ar putea fi posibil doar prin CSR.

2. Unilever

Unilever, prin inițiativa sa TRANSFORM oferă finanțare și sprijin de afaceri personalizat întreprinderilor sociale care oferă soluții de piață pentru provocările stringente de dezvoltare. TRANSFORM a sprijinit 56 de proiecte și întreprinderi din 13 țări, inclusiv. Un exemplu este Kasha, o platformă de e-commerce și conținut educațional care vinde și furnizează în mod confidențial produse de sănătate și îngrijire personală pentru femeile din Africa de Est. Domeniile de interes TRANSFORM au inclus Acces la apă, salubritate și igienă; Sănătate și bunăstare; Energie și Mediu; Mijloacele de trai rurale; COVID-19.

În 202o, Unilever a lansat programul Partner with Purpose, a cărui obiectiv este să implice furnizorii în rezolvarea problemelor sociale: inechitate socială; reducerea decalajelor salariale; măsurarea, reducerea și raportarea emisiilor climatice în lanțurile valorice comune. Unilever a anunțat, de asemenea, că va cheltui 2 miliarde de euro anual cu diverși furnizori din întreaga lume până în 2025.

3. Johnson & Johnson

În noiembrie 2019, compania a anunțat lansarea Johnson & Johnson Impact Ventures (J&J Impact Ventures), un instrument de investiții de impact găzduit în cadrul Fundației Johnson & Johnson. J&J Impact Ventures investește în „antreprenori cu misiune socială, ai căror inovații se adresează forței de muncă din domeniul sănătății și provocărilor de îngrijire a sănătății în comunități cu venituri mici și diverse”. J&J Impact Ventures lucrează, de asemenea, pentru a construi ecosistemul de antreprenoriat prin stimulente bazate pe rezultate și sprijin pentru acceleratoarele de afaceri cu impact, care activează în domeniul sănătății.

J&J Impact Ventures sprijină în prezent 47 de antreprenori de impact în domeniul sănătății, cu un accent deosebit pe comunitățile vulnerabile, cu acces redus la servicii, acoperind o serie de probleme – de la accesul la serviciile de urgență la rambursarea împrumutului pentru angajații din domeniul sănătății până la plasarea în muncă persoanelor care sunt în recuperare după depresie. De la investiția inițială, portofoliul J&J Impact Ventures a ajuns la peste 13.000 de lucrători din domeniul sănătății și 1,7 milioane de persoane cu soluții inovatoare de sănătate.

4. Microsoft

Prin programul global de antreprennoriat social – Global Social Entrepreneurship Program, realizat împreună cu MIT Solve, Microsoft dezvoltă parteneriate cu peste 100 de organizații globale de impact social, care dezvoltă proiecte  în cadrul Obiectivelor de dezvoltare durabilă ale ONU. Programul oferă startup-urilor acces la tehnologie, formare, noi piețe și clienți și finanțare prin granturi. Prin Programul Global de Antreprenoriat Social, Microsoft caută în mod special inovatori sociali care au găsit noi modalități de a utiliza inteligența artificială pentru transfromare socială. Inovatorii selectați în program, cum ar fi Vector Center și UPEPO, a identificat aplicații practice ale platformei de cloud computing Azure, dezvoltată de Microsoft, care pot conduce la rezolvarea crizei apei și a schimbărilor climatice globale.

5. Medtronic

Pentru a-și avansa obiectivele de impact și inovare, compania de tehnologie medicală Medtronic a făcut pasul ambițios de a incuba și lansa un business social independent. Medtronic a lansat afacerea socială Medtronic LABS care are misiunea de a extinde accesul la asistența medicală pe piețele emergente, prin proiectarea, construirea și extinderea modelelor de furnizare a asistenței medicale bazate pe tehnologie în țările cu venituri mici și medii. Medtronic LABS a început ca o inițiativă în cadrul Medtronic înainte de a fi lansată ca o corporație independentă în beneficiul public (public benefit corporation în SUA) în 2020. Astăzi, Medtronic LABS a instruit mii de angajați din domeniul sănătății și a asigurat servicii pentru 30.000 de pacienți, cu accent pe modele de tratament mai eficiente pentru bolile necontagioase.

Antreprenorii sociali – noii parteneri ai companiilor pentru sustenabiliate și impact social

Companiile cu leadership vizionar, precum cele pe care le-am evidențiat aici, explorează noi modalități de a activa cooperarea, ca mijloc de de rezolva probleme sociale și de a promova obiective de impact greu de atins. O abordarea inovatoare a colaborării este implicarea unor parteneri atipici, cum ar fi întreprinderile sociale.

De ce pot fi atractive aceste parteneriate?

Întreprinderile sociale sunt în mod inerent inovatoare, își asumă riscuri și, atunci când sunt gestionate corect, modelele lor sunt construite pentru a fi durabile și pentru a putea fi scalate. Parteneriatele cu acestea asigură accesul la stakeholderi mai puțin accesibili, dar cu rol esențial în lanțul global de aprovizionare – lucrători în fabrici, producători locali, comunități.

Parteneriatele cu  întreprinderile sociale, permit companiillor să acceseaze noi mecanisme, modele și inovații pentru a-și îndeplini obiectivele de sustenabilitate corporativă, pentru a atenua riscurile lanțului de aprovizionare și pentru a aduce beneficii în comunitățile pe care le deservesc.

 

Sursă articol: Resonance Global

Tagged under: CSR, economie sociala, intreprinderi sociale, parteneriate

Ce puteți citi în continuare

Ce este economia socială?
Angela Achitei la Strasbourg - conferinta de economie sociala
Economia socială – viitorul Europei: conferința organizată de președinția UE
Economia socială în viitor: viziunea organizațiilor emblemă din UE

Categorii articole

  • Analize
  • Campanii
  • Comunicate
  • Cursuri
  • Economie Socială
  • Editoriale
  • Evenimente
  • Ghiduri
  • Informatii diverse
  • Interviuri
  • Legislație
  • Povesti
  • Premii
  • Rapoarte
  • Stiri
  • Studii de caz

Formă de căutare

Articole recente

  • Harta Inovatorilor Sociali din România, Ashoka 2022: Angela Achiței, ADV România în top 25 inovatori sociali!

    Ashoka România a lansat Harta Inovatorilor Soci...
  • Pregătim campioni pentru jocurile olimpice speciale! Investește alături de noi!

    Strângem fonduri pentru dezvoltarea campionilor...
  • 272 de candidaturi la Cursul Manager Proiect, doar 28 de locuri disponibile

    În urma unei selecții riguroase, 28 de angajați...
  • Sesiune dedicată economiei sociale la Black Sea NGO Forum, ediția a 15-a

    În perioada 21 – 22 noiembrie 2022 a avut...
  • Întreprinderi sociale dezvoltate de ADV România în topul local și național al Camerei de Comerț

    Două dintre cele trei întreprinderi sociale din...

Cele mai citite articole

  • Harta Inovatorilor Sociali din România, Ashoka 2022: Angela Achiței, ADV România în top 25 inovatori sociali!

  • Pregătim campioni pentru jocurile olimpice speciale! Investește alături de noi!

  • 272 de candidaturi la Cursul Manager Proiect, doar 28 de locuri disponibile

  • Sesiune dedicată economiei sociale la Black Sea NGO Forum, ediția a 15-a

  • Întreprinderi sociale dezvoltate de ADV România în topul local și național al Camerei de Comerț

Arhivă articole

  • decembrie 2022
  • noiembrie 2022
  • octombrie 2022
  • septembrie 2022
  • august 2022
  • iulie 2022
  • iunie 2022
  • mai 2022
  • aprilie 2022
  • martie 2022
  • februarie 2022
  • ianuarie 2022
  • decembrie 2021
  • noiembrie 2021
  • octombrie 2021
  • septembrie 2021
  • august 2021
  • iulie 2021
  • iunie 2021
  • mai 2021
  • aprilie 2021
  • martie 2021
  • februarie 2021
  • ianuarie 2021
  • decembrie 2020
  • noiembrie 2020
  • octombrie 2020
  • august 2020
  • iulie 2020
  • iunie 2020
  • martie 2020
  • decembrie 2019
  • octombrie 2019
  • septembrie 2019
  • august 2019
  • iunie 2019
  • aprilie 2019
  • ianuarie 2019
  • decembrie 2018
  • noiembrie 2018
  • octombrie 2018
  • septembrie 2018
  • august 2018
  • iulie 2018
  • iunie 2018
  • mai 2018
  • martie 2018
  • februarie 2018
  • ianuarie 2018
  • decembrie 2017
  • mai 2017
  • februarie 2017
  • ianuarie 2017
  • noiembrie 2016
  • octombrie 2016
  • septembrie 2016
  • august 2016
  • iulie 2016
  • iunie 2016
  • mai 2016
  • aprilie 2016
  • martie 2016
  • februarie 2016
  • ianuarie 2016

MENIU

  • Știri
  • Evenimente
  • Donează
  • Autorizații
  • Contact
  • Harta Întreprinderilor Sociale
  • Politică cookie-uri (UE)
  • Politica de confidențialitate

LEGISLAȚIE

ECONOMIE SOCIALĂ
  • Legea Economiei Sociale
  • Norme metodologice
  • Planul de Acțiune

FACEBOOK

CONTACT

Tel: +4 0232 275 568
Email: office@alaturidevoi.ro

Fundația Alături de Voi Romania (ADV Romania)

Strada Bazinelor nr. 5, sat Uricani, comuna Miroslava, jud. Iasi; Cod poștal: 707316

Opens in Google Maps

© 2022 | Toate drepturile rezervate - Fundația "Alături de Voi" România.

SUS