Iată cum au răspuns cei 64 de manageri care au luat parte la chestionarul online cu privire la nevoile de aptitudini și competențe ale lucrătorilor din economia socială, realizat în cadrul proiectului baSE.
Managerii consideră că angajații din întreprinderea socială pe care o conduc trebuie să aibă:
- competențe ce țin de colaborare și participare (capacitatea de a asculta în mod activ, de a pune întrebări, de a împărtăși informații în mod transparent și de a exprima idei în mod constructiv)
- competențe ce țin cunoașterea și înțelegerea principiilor și valorilor economiei sociale (primatul misiunii sociale asupra profitului, cooperarea și participarea democratică etc.)
- să cunoască și să înțeleagă conceptele de diversitate, incluziune și echitate, să fie conștienți de problemele și provocările cu care se confruntă diferite grupuri
- să aibă o abordare globală, să poată lua în considerare o varietate de aspecte sociale, economice, de mediu, politice, culturale și tehnologice și interdependența acestora
